مردم چه می گویند؟!
سیاره آبی
ارائه مطالب جالب
پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, :: 10:9 :: نويسنده : زینب سلطانی

می خواستم به دنیا بیام، در یک زایشگاه عمومی. پدربزرگم به مادرم گفت: فقط

بیمارستان خصوصی! مادرم گفت: چرا؟ پدربزرگم گفت:

مردم چه می گویند؟!

می خواستم به مدرسه برم همان مدرسه ی سرکوچه مون، مادرم گفت: فقط

مدرسه ی غیرانتفاعی! پدرم گفت: چرا؟ مادرم گفت:

مردم چه می گویند؟!

به رشته ی انسانی علاقه داشتم. پدرم گفت: فقط ریاضی. گفتم: چرا؟ پدرم گفت:

مردم چه می گویند؟!

با دختری روستایی می خواستم ازدواج کنم. خواهرم گفت: مگه من بمیرم. گفتم:

چرا ؟ خواهرم گفت:

 مردم چه می گویند؟!

می خواستم پول مراسم عروسی را سرمایه ی زندگیم کنم. پدر و مادرم گفتند: مگه

از روی نعش ما رد شی. گفتم: چرا؟ آنها گفتند:

 مردم چه می گویند؟!

می خواستم به اندازه ی جیبم خانه ای در پایین شهر اجاره کنم. مادرم گفت: وای

برمن. گفتم چرا؟ مادرم گفت:

مردم چه می گویند؟!

اولین مهمانی بعد از عروسیمون بود. می خواستم ساده باشد و صمیمی. همسرم

گفت: شکست، به همین زودی؟! گفتم: چرا؟ همسرم گفت:

مردم چه می گویند؟!

می خواستم یک ماشین مدل پایین بخرم، درحد وسعم، تا عصای دستم باشد.

همسرم گفت: خدا مرگم بده. گفتم چرا؟ همسرم گفت:

 مردم چه می گویند؟!

بچه ام می خواست به دنیا بیاید، دریک زایشگاه عمومی. پدرم گفت: فقط بیمارستان

خصوصی! گفتم چرا؟ پدرم گفت:

مردم چه می گویند؟!

بچه ام می خواست به مدرسه برود، رشته ی تحصیلی اش را برگزیند، ازدواج کند ….

می خواستم بمیرم. برسر قبرم بحث شد. پسرم گفت: پایین قبرستان.  زنم جیغ

کشید. دخترم گفت: چه شده؟ زنم گفت:

مردم چه می گویند؟!

مـــُردَم ، برادرم برای مراسم ترحیمم مسجد ساده ای را در نظر گرفت، خواهرم اشک

ریخت و گفت:

مردم چه می گویند؟!

ازطرف قبرستان سنگ قبر ساده ای بر سر مزارم گذاشتند. اما برادرم گفت:

مردم چه می گویند؟!

خودش سنگ قبری برایم سفارش دادکه عکسم را رویش حک کردند.

حالا من دراینجا در حفره ای تنگ خانه دارم و تمام سرمایه ام برای ادامه ی زندگی

جمله ای بیش نبود:

مردم چه می گویند؟!

مردمی که عمری نگران حرف هایشان بودم ،حالا حتی لحظه ای هم نگران من

نیستند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 1900
بازدید کل : 35598
تعداد مطالب : 484
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1